Bezpłatne szkolenia za granicą

Katalog kursów

Kursy językowe
Kursy metodyczne
Kursy CLIL
Nowe technologie w nauczaniu
Zarządzanie i komunikacja
Kursy języka biznesu
Język + kultura i sztuka
Język + gotowanie
Edukacja środowiskowa
Kursy językowe dla nauczycieli i kadry szkolnej
Mindfulness & wellbeing
Sztuka w nauczaniu
Kursy z elementami job shadowing
Kursy językowo-metodyczne
nauka samodzielna
Kursy STEM i STEAM
Pedagogika specjalna i włączająca
Nowe metody dydaktyczne
Język + sport
strona kursu

St. Paul's Bay – Teaching English to very young learners (pre-school/early primary) [ALP-T2]

St Paul's Bay

Lokalizacja

St Paul's Bay leży na północnym krańcu Malty, około 10 km od stolicy wyspy, Valletty. Region słynie ze skalnego wybrzeża, zapierających dech w piersiach widoków na płaskowyż oraz słonecznych, piaszczystych plaż. Nazwa miasta pochodzi od św. Pawła Apostoła, który w trakcie podróży do Rzymu rozbił się u wybrzeży Malty. Panuje tu międzynarodowa atmosfera, gdyż miasto to kolorowa mieszanka narodowości, z przewagą wpływów włoskich i angielskich. Ruchliwy ryneczek, staromodne sklepy w bocznych uliczkach oraz całe dzielnice sklepów z najnowszymi trendami można znaleźć właśnie tutaj.

Nasza szkoła licencjonowana jest przez Ministerstwo Edukacji i Ministerstwo Turystyki Republiki Malty. Powstaliśmy w 1991 r., czyli od ponad 20 lat prowadzimy zajęcia z języka angielskiego. Zajmujemy tradycyjny budynek w stylu maltańskim, położony w centrum miasta. Nasze sale lekcyjne są wyposażone w sprzęt multimedialny i nowoczesne pomoce naukowe (m.in. tablice multimedialne). Na dachu budynku znajduje się przestronny taras, na którym nasi uczniowie uwielbiają wypoczywać. W budynku jest także dostęp do Wi-Fi.

Program szkolenia

COURSE SUMMARY:
This language course will enable educational practitioners to improve their skills of teaching, supporting and motivating very young learners of English. It aims to provide fun and practical ideas in a professional environment where all those taking part can share their best practice and ideas. At the beginning of the week, a young learner curriculum will be developed and throughout the week participants will consider how activities can be used to meet this curriculum.

Participants are expected to take a full and active part in all aspects of the course content in order to maximise the teaching and learning opportunities on offer. A wide range of ideas will be explored, creating a forum for experienced classroom practitioners to share and discuss teaching at this important time in a child’s educational development. Areas covered in this course include language for classroom management and communication, psycholinguistics, the design of materials, planning lessons, the use of songs, games, drama, art, and storytelling in the pre-school English classroom.

WHO IS THIS COURSE FOR?
Aimed at: Teachers of English to very young learners (age 3-6) at pre-school or early primary level. English level: Intermediate (B2).

SAMPLE PROGRAMME:
1) Monday - GETTING STARTED
This session aims to:
- introduce you to the 10-day course, highlighting your rationale for attending, your expectations and your personal aims
- allow you to reflect on your personal professional practice and discuss your interaction with young learners
- provide you with a practical presentation task which will be peer and self-assessed
2) Tuesday - VISUAL CLUES AND TOPICS
This session aims to:
- focus on using a range of visual clues which allow young learners to understand key instructions in the English language i.e. hand and face gestures, pictorial cues, modelling
- develop ideas about what could be delivered to young learners as part of a relevant curriculum i.e. topic areas
- discuss what makes an engaging lesson for young learners i.e. the use of regular transitions between tasks and repetition
- allow participants to share best practice and ideas about teachings youngsters in the classroom, including praise and correcting poor behaviour
- give you the opportunity to create a custom-made story, and accompanying active and paper-based tasks, to share with your peers in a team teaching/presentation exercise (this task will run throughout week 1, giving you a chance to develop your ideas and resources each day)
3) Wednesday - STORY TIME
This session aims to:
- discuss the rationale behind storytelling to young learners, touching on the value of post-story learning opportunities and further activities in the classroom
- provide opportunities to observe and judge good practice of integrated storytelling within our establishment
- investigate simple story books in the English language and assess their usefulness for teaching non-English speakers
4) Thursday - LEARNING GAMES
This session aims to:
- discuss the educational worth of learning through play and language-centred games
- investigate and discuss a wide range of practical ideas which allow our young learners to use and improve their English language skills both in and out of the classroom; examples include: paperbased games, active games, team games, games to buy
- feedback on the games investigated, as well as sharing personal practice in playing games
- provide further opportunities to observe and judge good practice of integrated storytelling within our establishment
5) Friday - REFLECTION OF WEEK ONE AND PRESENTATION TASK
This session aims to:
- provide you with time to discuss and share ideas about the programme to date, giving feedback on the observations you have made related to the good practice you have witnessed within our establishment
- give you the opportunity to present your own ideas that you have developed throughout the week and then give feedback to others about their presentation skills and ideas

SATURDAY AND SUNDAY - Free days

6) Monday - SONGS
This session aims to:
- discover a range of resources through various media, such as YouTube and CDs, that can assist practitioners to teach topic areas in a musical sense.
- allow participants to link songs to mimes and actions and how these can complement stories and games within the curriculum.
- observe demos of using songs in the curriculum and provide feedback on this style of English language delivery in the classroom
- to provide you with an opportunity to develop ideas so as to produce a video clip or series of video clips, related to action songs, coupled with arts and crafts (this task will run throughout the week in the third session each day)
7) Tuesday - CRAFTY ARTS
This session aims to:
- discuss the smooth integration of arts and crafts sessions into an English language classroom, with attention to starting and maintaining an organised and orderly approach to it
- provide you with the confidence to give clear and useful instructions within the target language during arts and crafts tasks
- discuss how the target language can be taught to your young learners during the seemingly informal ‘playtime’ of such activities
- research and assess a range of arts and crafts activities in terms of engaging and teaching your students
8) Wednesday - CLASSROOM MANAGEMENT: ESTABLISHING A ROUTINE
This session aims to:
- discuss a variety of techniques and strategies that can be implemented in a classroom in order to establish a routine which makes young learners feel safe, motivated and relaxed in their learning environment
- recall the teaching and learning ideas that have been covered in the course and how they can be used to bring about meaningful routines and make learning fun, yet orderly
- share your own best practice and how you may develop it as a result of listening to the ideas and strategies other people
9) Thursday - LESSON PLANNING
This session aims to:
- discuss effective lesson planning on a short-term and long-term basis
- investigate exemplars lesson plans, assessing them on their merits and downfalls
- discuss the pros and cons of individual and collaborative planning, highlighting the restraints of time, the curriculum and establishment expectations
- provide an opportunity for you to film your presentation task, started on Day related to action songs with an arts and crafts theme
10) Friday - REFLECTION OF WEEK TWO AND PRESENTATION TASK
This session aims to:
- provide you with an opportunity to finalise and present your video task on an action song/arts crafts
- provide you with an opportunity to reflect on your own presentation and give feedback to other people about their presentations
- discuss the pros and cons of filming activities and songs within your establishment for future use in the classroom, as well as to provide visual evidence of best practice for staff and/or inspectors
- discuss the course as a whole, reflecting on what you have learnt and what you can take back to your classroom to use in your teaching of the English language

INCLUDED IN THE FEES:
- Course resources
- WiFi on school premises
- Europass Mobility Certificate
- Certificate of Attendance
- One off-site training day per week (including entrance ticket to one attraction: Malta National Aquarium / the Malta Experience / Malta 5D / the Domus Romana / St. Paul’s Catacombs)

Długość i termin szkolenia

Szkolenie trwa 2 tygodnie i obejmuje 30×45 min.zajęć tygodniowo. Daty rozpoczęcia: 2024-06-10, 2024-07-08, 2024-08-19, 2024-09-16, 2024-10-14, 2024-11-11

Wymagania

W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby, które znają język angielski na poziomie B1 lub wyższym.

Dostępne opcje

Poniżej przedstawiamy orientacyjne koszty pakietów kurs+zakwaterowanie, przeliczone na walutę rozliczeń grantu tj. EUR. Propozycje te uwzględniają dozwolone przesunięcia środków między poszczególnymi kategoriami wydatków, tak aby całość kosztów była pokryta z grantu. W kolumnie kieszonkowe podana jest szacunkowa kwota, jaka pozostanie na dodatkowe wyżywienie, dojazdy komunikacją miejską itp. w zależności od wybranej opcji zakwaterowania. Kwota ta zależy także od sposobu rozliczania wyjazdu w Państwa szkole. Wydatki z kieszonkowego nie wymagają dokumentowania rachunkami.

2 tyg.kieszonkowe
kurs (30×45 min./tydz.) + hotel, 1-osobowy, śniadanie?
odległość od szkoły 5 min. pieszo
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni nie
sprzątanie raz w tygodniu
depozyt nie
telewizja tak
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 11:00. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1672 EUR920 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + hotel, 1-osobowy, dwa posiłki?
odległość od szkoły 5 min. pieszo
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni nie
sprzątanie raz w tygodniu
depozyt nie
telewizja tak
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 11:00. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1924 EUR668 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + hotel, 2-osobowy, śniadanie *?
odległość od szkoły 5 min. pieszo
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni nie
sprzątanie raz w tygodniu
depozyt nie
telewizja tak
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 11:00. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1476 EUR1116 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + hotel, 2-osobowy, dwa posiłki *?
odległość od szkoły 5 min. pieszo
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni nie
sprzątanie raz w tygodniu
depozyt nie
telewizja tak
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 11:00. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1722 EUR870 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + studio (kawalerka), 1-osobowy, bez wyżywienia?
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni tak
sprzątanie nie
depozyt nie
telewizja nie
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 9:30. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1868 EUR724 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + studio (kawalerka), 2-osobowy, bez wyżywienia *?
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni tak
sprzątanie nie
depozyt nie
telewizja nie
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 9:30. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1400 EUR1192 EUR

Istnieje możliwość zamówienia samego kursu (30×45 min./tydz.) w cenie 900 EUR, w takim przypadku na utrzymanie i kieszonkowe pozostanie do dyspozycji kwota 1692 EUR.

Cennik

Poniżej podane są ceny kursu i opcji zakwaterowania w oryginalnej walucie kursu, które obowiązują w rozliczeniach z SJO GLOSSA.

2 tyg.
kurs (30×45 min./tydz.)900 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + hotel, 1-osobowy, śniadanie?
odległość od szkoły 5 min. pieszo
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni nie
sprzątanie raz w tygodniu
depozyt nie
telewizja tak
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 11:00. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1672 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + hotel, 1-osobowy, dwa posiłki?
odległość od szkoły 5 min. pieszo
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni nie
sprzątanie raz w tygodniu
depozyt nie
telewizja tak
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 11:00. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1924 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + hotel, 2-osobowy, śniadanie *?
odległość od szkoły 5 min. pieszo
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni nie
sprzątanie raz w tygodniu
depozyt nie
telewizja tak
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 11:00. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1476 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + hotel, 2-osobowy, dwa posiłki *?
odległość od szkoły 5 min. pieszo
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni nie
sprzątanie raz w tygodniu
depozyt nie
telewizja tak
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 11:00. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1722 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + studio (kawalerka), 1-osobowy, bez wyżywienia?
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni tak
sprzątanie nie
depozyt nie
telewizja nie
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 9:30. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1868 EUR
kurs (30×45 min./tydz.) + studio (kawalerka), 2-osobowy, bez wyżywienia *?
klimatyzacja tak
prywatna łazienka tak
ręczniki tak
internet tak
dostęp do kuchni tak
sprzątanie nie
depozyt nie
telewizja nie
zakwaterowanie od niedzieli do niedzieli
ograniczenia brak
uwagi Check-in: od 14:00. Check-out: do 9:30. UWAGA - ceny na 2024 rok niepotwierdzone, mogą ulec zmianie!
1400 EUR

* możliwość zamówienia pokoju, gdy wyjeżdża się w parze

Uwaga:
1. Grant Erasmus+ obejmuje także kwotę 350 EUR na każdego uczestnika projektu. Wg informacji uzyskanych z Agencji Narodowej istnieje możliwość przesunięcia tych pieniędzy na dopłatę do kosztów kursu – w przypadku wyboru droższego kursu.
2. Szczegółowe informacje na temat kwot przyznawanych grantów można znaleźć tutaj.
3. Obowiązują dopłaty sezonowe w okresie:
    01-06-2024—31-10-2024: 133.00 EUR/tydz. (30, kurs+hotel 1 osob. BB)
    01-06-2024—31-10-2024: 133.00 EUR/tydz. (30, kurs+hotel 1 osob. HB)
    01-06-2024—31-10-2024: 119.00 EUR/tydz. (30, kurs+hotel 2 osob. BB)
    01-06-2024—31-10-2024: 122.00 EUR/tydz. (30, kurs+hotel 2 osob. HB)


DRUKUJ