Bezpłatne szkolenia za granicą

Katalog kursów

Kursy językowe
Kursy metodyczne
Kursy CLIL
Nowe technologie w nauczaniu
Zarządzanie i komunikacja
Kursy języka biznesu
Język + kultura i sztuka
Język + gotowanie
Edukacja środowiskowa
Kursy językowe dla nauczycieli i kadry szkolnej
Mindfulness & wellbeing
Sztuka w nauczaniu
Kursy z elementami job shadowing
Kursy językowo-metodyczne
nauka samodzielna
Kursy STEM i STEAM
Pedagogika specjalna i włączająca
Nowe metody dydaktyczne
Język + sport
strona kursu

Porto – Conflict Management in Schools [LTP-Z]

Lokalizacja

Porto jest pięknym miastem, zlokalizowanym na północy Portugalii. Ma wiele do zaoferowania. Jest znane z bogatej historii, przepięknej architektury oraz pysznego, portowego wina. Turyści uwielbiają spacery po kolorowych ulicach Riberiry, odkrywanie zapierających dech w piersiach doliny Douro czy smakowanie tutejszych, lokalnych win w licznych piwniczkach winiarskich. Miasto słynie także z gastronomii, w tym ze świeżych owoców morza i innych, tradycyjnych dań portugalskich. Mieszkańcy są przyjaźni, a atmosfera miasta jest ciepła i otwarta, sprawiając, że miasto jest świetnym miejscem do odwiedzin.

Nasze kursy organizujemy z zaprzyjaźnionych salach konferencyjnych w kilku hotelach w Porto. Wszystkie zlokalizowane w spacerowej odległości od siebie (od 10 do 20 min pieszo max), znajdują się w pobliżu stacji kolejowej lub głównych linii metra, ułatwiając łatwy dostęp do wszystkich dalszych atrakcji miasta i okolic. Hotele są w bardzo dobrym standardzie, oferujące wygodne przestrzenie do nauki, z krzesłami i stołami, wyposażone w projektory i tablice. Gwarantowane przerwy kawowe i dostęp do wody. Przestrzenie są klimatyzowane, jest także możliwość używania Wi-Fi.

Program szkolenia

COURSE DESCRIPTION:
A school’s primary function is to prepare students, teachers and parents to adapt and overcome the challenges and struggles of a world full of rapid changes and interpersonal conflicts, contributing to the individual’s development process. Conflict cannot and will not cease to exist, as it is intrinsic to human behaviour and an integral part of moral and emotional growth. Therefore, conflict is present in all schools. It is important to face conflict and resolve it with skills to manage it properly and constructively, establish cooperative relationships, and produce integrative solutions. Harmony and appreciation should coexist in a classroom environment and conflict should not interfere, negatively, with the teaching and learning process.

TARGET AUDIENCE:
This course is designed for a wide range of educational professionals including teachers, trainers, educational and career counsellors, school psychologists, headmasters, school administrators, and staff across primary, lower-secondary, secondary schools and higher education. It also caters to professionals in training centers, adult education schools, higher education institutions, and NGOs.

REQUIREMENTS:
- Please note that the course may have participants from various school levels and English proficiency, typically between B1-C2.

COURSE OBJECTIVES:
The teacher has a central role to play as far as school conflict is concerned and to successfully handle conflict and pass on that knowledge to students, the teacher must seek to learn the know-how embedded in conflict management theories, apply it to each situation and understand the rationale behind the various conflict management spectrums. Especially, as it pertains to the school precinct and classroom learning environments.

COURSE GOALS:
- Bring a clement environmental condition for effective learning and teaching to take place, helping to establish and maintain peaceful and harmonious co-existence between the school’s human resources
- Bring integrity to the school, paint it in a positive image in the larger society and then rightly position and re-position it in the committee of schools
- Contribute to the school’s aggregate productivity improvement
- Lead to the rise in the demand for the school’s products and services
- Accentuate the level of peaceful and harmonious co-existence between the school community
- Restore and maintain peace and tranquillity in the school
- Give the school the requisite disposition to meet up with its social corporate responsibility
- Enhance communicative competencies in English and social skills
- Promote intercultural awareness
- Identify and share good practices that can be implemented at a local level

SAMPLE PROGRAMME:
1) Monday
- What is Conflict
- The School and Teacher as a Concept
- Conflict Management in Schools; School Conflict - causes
- Individual indifferences in the co-existent, followership and leadership abilities of students and/or teachers
- Quest for Power, Dominance and Political struggle
- Family background and Cultural differences
2) Tuesday
- Unfavourable learning environment/conditions
- Oppression, Bullying, Dictatorship and Victimization by the superior staff
- Inadequate training and re-training on effective conflict and conflict management strategies
- Poor classroom management
- Inability to meet up with personal basic needs
- Inequitable reward structure and resources' distribution amongst staff
3) Wednesday - Why Conflict Management in Schools?
- Best conditions for effective learning and teaching
- Effective and efficient use of the school's limited resources
- Create a positive image in the larger society and then rightly position and re-position it in the schools' committee
- School’s aggregate productivity improvement
- Peaceful and harmonious co-existence within the school community
- Helps restore and maintain peace in the school
- Promotes political stability
- Helps meet social corporate responsibility
4) Thursday - Key points on classroom management
- Preparation
- Presentation
- Positive communication techniques
- Overlook and assertion
- Consistency and fairness
- Student-led activities
- Humour
5) Friday
- When do relationships need to be repaired?
- Responsibility, empathy, finding solutions
- Effective classroom management
- Group work: presentation; Course roundup and review
- Certification Ceremony
*** The daily schedule/ program describes likely activities but may differ based on the trainer's discretion and objectives.
*** Classes are scheduled for either the morning or afternoon, based on the provider's preference.

INCLUDED IN THE COURSE PRICE:
- Course (as above)
- Welcome Kit
- Social and Cultural Heritage Activities - to foster cultural knowledge; EXAMPLES: Hop On and Hop Off Tour Bus, 6 Bridges River Cruise, Visit to the Port Wine Cellars, Wine Tasting Experience
- Daily Coffee Break - to enjoy a morning break between peers and trainer
- Logistic, Organizational and Administrative Support - from headquarters and school team
- Certification Ceremony - course validation, networking and farewell.

OPTIONAL (with additional fees):
1) Possibility to book a 6-day course (fee: 580 EUR for 6-day course). Additional day - Sunday before the course start. The evening meeting (starting at 18:30), witch includes:
- Welcome Session: dinner, icebreaking
- Meet and greet, networking – participants and staff
- Week briefing and planning
2) Additional social activities - information provided during the course.

Długość i termin szkolenia

Szkolenie trwa 1 tydzień i obejmuje 25×45 min lub tydzieńzajęć tygodniowo. Daty rozpoczęcia: 2025-06-16, 2025-06-30, 2025-07-28, 2025-08-25, 2025-09-22, 2025-10-20, 2025-11-17, 2025-12-08

Wymagania

W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby, które znają język angielski na poziomie B1 lub wyższym.

Dostępne opcje

Poniżej przedstawiamy orientacyjne koszty pakietów kurs+zakwaterowanie, przeliczone na walutę rozliczeń grantu tj. EUR. Propozycje te uwzględniają dozwolone przesunięcia środków między poszczególnymi kategoriami wydatków, tak aby całość kosztów była pokryta z grantu. W kolumnie kieszonkowe podana jest szacunkowa kwota, jaka pozostanie na dodatkowe wyżywienie, dojazdy komunikacją miejską itp. w zależności od wybranej opcji zakwaterowania. Kwota ta zależy także od sposobu rozliczania wyjazdu w Państwa szkole. Wydatki z kieszonkowego nie wymagają dokumentowania rachunkami.

1 tyg.kieszonkowe

Istnieje możliwość zamówienia samego kursu (25×45 min./tydz.) w cenie 460 EUR, w takim przypadku na utrzymanie i kieszonkowe pozostanie do dyspozycji kwota 885 EUR.

Cennik

Poniżej podane są ceny kursu i opcji zakwaterowania w oryginalnej walucie kursu, które obowiązują w rozliczeniach z SJO GLOSSA.

1 tyg.
kurs (25×45 min./tydz.)460 EUR

Uwaga:
1. Grant Erasmus+ obejmuje także kwotę 350 EUR na każdego uczestnika projektu. Wg informacji uzyskanych z Agencji Narodowej istnieje możliwość przesunięcia tych pieniędzy na dopłatę do kosztów kursu – w przypadku wyboru droższego kursu.
2. Szczegółowe informacje na temat kwot przyznawanych grantów można znaleźć tutaj.


DRUKUJ